6 enkle steg for å komme i gang med E-post markedsføring

1) Gjøre det lett å melde seg på

Her er det viktig å gi kunden en grunn til å gi fra seg sin E-post, det kan man gjøre på mange måter å gjøre det på, noen av de enkleste er oppsummert under her.

  • Konkurranse
  • Rabattkode
  • Informasjon om lansering
  • Tilgang til et arrangement
2) Velg riktig verktøy

Det er mange verktøy å bruke, men her er 3 enkle program som man kan benytte seg av. Personlig har jeg brukt mailchimp fordi du har veldig mange gratisfunksjoner og det er enkelt å ta i bruk. Jeg vil tørre å påstå at dette er det vanligste gratis programmet for E-post markedsføring.

3) Velg riktig type e-post

Når man sender ut en E-post er det viktig at man skaper interesse og engasjement for leseren, det er derfor ekstremt viktig å ha et interessant og catchy emnefelt.

Ulike type eposter man kan sende ut er

  • Nyhetsbrev
  • Tilbudsmail
  • Kunngjøring
  • Invitasjon til arrangement
  • Transaksjonsmeldinger
  • Remarketing

 

4) Skrive e- poster som blir lest!!

Her er det viktig å ha en strukturert mail som er klar og tydelig slik at kunden lett kan klikke seg videre til siden man annonserer.

 

5) Ha gode landings sider
  • Siden må ha en sammenheng med kampanjen din
  • Ha et mål og et budskap
  • Tilfredsstille en målgruppe

 

6) Målbare resultater

Dette er det viktigste punktet for fremgang og suksess. I alle bedrifter og organisasjoner er det viktig å ha målbare resultater slik at man kan hele tiden har noe å jobbe mot. De viktigste målingsformene har jeg oppsummert nedenunder.

  • Unike åpninger:Hvor mange som har åpnet
  • Bounces: Antall e-poster som ikke er åpnet
  • Avmeldinger: Hvor mange som har meldt seg av listen din
  • Clickthrough rate: Hvor mange som klikket på en link
  • Salg: Hvor mange salg som er generert fra e posten

 

Lykke til!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *